ارتباط با ما

پد سلولزی چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه پد سلولزی چیست؟ پد سلولزی یک صفحه بسیار ضخیم است که، از کاغذ کرافت طراحی و ساخته شده است. لازم به ذکر می باشد که پد سلولزی کاربرد های بسیار فراوانی دارد از جمله کاربرد های بسیار مهم پد سلولزی، می توان به موارد بسیار مهم زیر اشاره داشت: تولید هوای مطبوع در گلخانه توسط ...

پد سلولزی
3 دقیقه
0 دیدگاه
admin
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پد سلولزی چیست؟

پد سلولزی یک صفحه بسیار ضخیم است که، از کاغذ کرافت طراحی و ساخته شده است. لازم به ذکر می باشد که پد سلولزی کاربرد های بسیار فراوانی دارد از جمله کاربرد های بسیار مهم پد سلولزی، می توان به موارد بسیار مهم زیر اشاره داشت:

  • تولید هوای مطبوع در گلخانه توسط پد سلولزی

  • تولید هوا در مرغداری توسط پد سلولزی

  • تولید هوای مطبوع در دامداری توسط پد سلولزی

  • سیستم سرمایش و پیش سرمایش توربین های گازی توسط پد سلولزی

سیستم پد سلولزی و فن گلخانه یکی از سیستم های خنک کاری بسیار مهم و پر کاربرد بوده که امروزه در اکثر گلخانه های بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. در این سیستم با ورود آب به پد سلولزی، پد ها مرطوب و خیس شده و هوای خنک وارد گلخانه می گردد. در مقابل فن اگزاست در گلخانه قرار دارد که هوای گرم را از گلخانه خارج نموده و عملکرد سیستم را تکمیل می کند. شایان به ذکر است که پد سلولزی گلخانه مشابه پوشال های موجود در کولرهای آبی خانگی کار می کند. با این تفاوت که کیفیت و راندمان پد سلولزی بیشتر از پوشال است. بازده پد حدود 12% بیشتر از پوشال است. نکته: پدها باید روی قاب آلومینیومی نصب گردند و در ادامه درباره این موضوع توضیحات بیشتری را بیان می کنیم.

مشخصات فنی پد سلولزی گلخانه:

 همان گونه که در بالا اشاره داشته ایم، سیستم خنک کننده پد سلولزی و فن یک سیستم، سرمایش گلخانه ای می باشد که جهت خنک کاری گلخانه ها و مرغداری های مناطق گرم و خشک مورد استفاده قرار می گیرد و کارایی بسیار زیادی دارد. نحوه کلی کار سیستم پد و فن به صورت زیر می باشد:

  • در این سیستم هوای گرم و خشک با عبور از پد های سلولزی گلخانه مرطوب می شود.
  • پس از آن  توسط فن های اگزاست مکنده که در خلاف جهت باد نصب می شوند، هوا از روی پد ها عبور کرده و به بیرون گلخانه می رود. و در طول این عمل گلخانه خنک می شود.

سیستم خنک کننده پد و فن موثرترین و بهترین شیوه برای خنک کردن سالن های گلخانه و مرغداری ها در مناطق خشک و نیمه خشک می باشد.

به سیستم پد و فن، خنک کننده رطوبتی می گویند، چون اساس کار این سیستم ها رطوبت می باشد.

پد سلولزی مرغداری و گلخانه
فروشگاه پد سلولزی

عمر مفید پد سلولزی گلخانه

همانطور که قبلا ذکر شد، پد سلولزی از نوعی کاغذ ساخته شده است. بنابراین بدیهی است که این پدها نیز پس از مدتی استفاده پوسیده می شوند و پس از مدتی استفاده از کیفیت و کارایی آن ها کاسته می شود.بنابراین پد سلولزی همان پوشال است.ممکن است بعد از مدتی نیاز به تعویض داشته باشد.به خاطر داشته باشید که همه چیز عمر مفیدی دارد.این باید عمر مفید پد سلولزی را نیز در نظر بگیرد.در نهایت آن ممکن است آسیب ببیند.اما بحث پدهای سلولزی با بحث پوشال کولر آبی کمی متفاوت است. زیرا در این پدها از روکش رزینی بسیار خاصی برای افزایش مقاومت شیمیایی آنها استفاده شده است. اما پس از مدتی استفاده نمی توان از این مشکلات چشم پوشی کرد و باید به عمر مفید پد سلولزی توجه کرد. به طور کلی، طول عمر تشک های سلولزی از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است.

نکات مهم درباره سیستم پد سلولزی و فن گلخانه

 پد سلولزی یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین تجهیزات برای گلخانه ها و مرغداری و … می باشد. نکات بسیار جزئی و مهمی درباره این پدها وجود دارد که می توان به صورت زیر به آن ها اشاره داشت:

  • پد های سلولزی به صورت عمودی روی دیوار عرضی یا طولی گلخانه نصب می شوند.
  • سایز قطر لوله
  • فاصله ی سوراخ های روی لوله
  • جهت سوراخ های روی لوله به سمت بالا باشد
  • نصب فن در سمت دیگر گلخانه
  • جنس پد سلولزی
  •  
  • استفاده از این سیستم خنک کننده تبخیری هنگامی موثر واقع می شود که عناصر سیستم به نحو درست محاسبه و انتخاب شوند. تک تک اعضای سیستم شامل سیستم کنترل، سیستم پمپاژ، پد سلولزی و فن باید به درستی انتخاب شوند و صحت کار هر کدام جداگانه بررسی شود.

جهت مشاوره و خرید پد سلولزی با شماره 09127693460 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *